شکسپیر زن بوده
بیش از 400 سال است که تمام جهان برداشتی اشتباه از شکسپیر داشته اند شکسپیر به عنوان شناخته شده ترین نویسنده و شاعر جهان، اکنون مشخص شده است که وی یک زن بوده و در مورد جنسیت وی اشتباه می کرده ایم.

شکسپیر زن بوده است


گفته می‌شود شکسپیر آن کسی نبوده که ما تصور می‌کردیم و او جنسیتش را با توجه به زمانی که در آن زندگی می‌کرده تغییر داده‌است.
به گزارش خبرنگار فاخته، با اینکه 400 سال از مرگ ویلیام شکسپیر می‌گذرد، شایعاتی در مورد شخصیت واقعی شکسپیر هنوز پابرجاست. یکی از محققانی که در مورد شکسپیر بسیار تحقیق کرده ادعایی می‌کند که به نوبۀ خود بسیار جالب است. او ادعا کرده است که شکسپیر زن بوده است.

جان هادسون محقق در کتابش می‌نویسد شکسپیر در اصل خانمی به نام امیلیا باسانو بوده که در لندن زندگی می‌کرده. او در کتابی به نام «خانم سیاه موی شکسپیر» می‌نویسد شکسپیر خانمی بوده که موهای سیاهی داشته و درسال 1569 در خانواده‌ای موسیقی‌دان به دنیا آمده‌است.

شکسپیر زن بوده


خانوادۀ امیلیا برای ملکه الیزابت اول موسیقی می نواخته و او در نوجوانی به لورد چمبرلین که مسئول قسمت تئاتر شهر لندن بود علاقه مند شد. او از همین‌جا اطلاعات لازم را برای نوشتن نمایشنامه‌های منتسب به شکسپیر را کسب کرد.

امیلیا باسانو در سال 1645 فوت می‌کند. او تمام عمرش را در لندن سپری می‌کند و این موضوع یکی از دلایلی است که آقای هادسون معتقد است این خانم با نام شکسپیر کار می‌کرده. خانواده امیلیا اهل ایتالیا بودند و او اینگونه اطلاعتی درمورد ایتالیا را در نمایشنامه‌هایش استفاده می‌کرد.

شکسپیر زن

به گفته این محقق، دلیل اینکه ما در آثار شکسپیر مانند اتللو نام امیلیا و در تاجر ونیزی نام فامیل باسانو را مشاهده می‌کنیم همین است. این مستندات نشان می دهد که شکسپیر آن شخصیتی نبوده که 400 سال تمام مردم جهان تصور می کردند شکسپیر یک زن وده و روح لطیف و زنانه موجود در آثار او نیز از روحیه زنانه این نویسنده و شاعر بزرگ سرچشمه می گرفته است.