کودکان جزء نعمت های زندگی والدین محسوب می شوند و به همین دلیل آموزش و تربیت آن ها اولویت زندگی شان می باشد. تعریف کردن قصه باعث رشد استعدادهای کودکان می شود ولی متاسفانه امروزه مادران ساعت های زیادی را بیرون از منزل سپری می کنند و وقتی برای تعریف کردن قصه برای کودکان شان ندارند. به همین دلیل والدین به سراغ داستان کودکانه صوتی می روند تا جایگزین قصه گفتن های خود کنند. کودکان جزء سرمایه های آینده جامعه انسانی محسوب می شوند و به همین دلیل رشد و آموزش آن ها بسیار مهم است. دل و ذهن کودکان بسیار آماده است تا والدین بتوانند به خوبی آن ها را پرورش دهند و به ثمر برسانند. آموزش و پرورش کودکان امری بسیار خطیر است چرا که کودکان امانتی هستند که خداوند به والدین سپرده است. کودکان حس شنیداری بسیار قوی دارند به طوری که آن ها از اولین روز تولد تمام فرکانس های صوتی اطراف شان را دریافت می کنند و آن ها را تجزیه و تحلیل می کنند و در بین صداها، صدای مادر خوبی را به خوبی تشخیص می دهند و با آن صدا انس می گیرند. به همین دلیل است زمانی که کودک بی قراری می کند صدای قصه ها و زمزمه های مادر او را آرام می کند.

 

داستان کودکانه صوتی جایگزین قصه های شبانه مادران

 

 

مزایای داستان کودکانه صوتی

ضمیر ناخودآگاه کودکان با صدای مادر که انس گرفت باعث جذب و کشش کودک به سمت قصه ها و صدای مادر می شود. مادرها بعد از تعریف کردن قصه های کودکانه در سال های ابتدایی زندگی کودک به سراغ روخوانی داستان کودکانه می روند و سپس با تصویر سازی قهرمان های داستان آن ها را در ذهن کودکان ثبت می کنند. بعضی از قصه ها و داستان هایی که امروزه در قالب کتاب داستان برای کودکان مشاهده می کنیم همان حکایت ها و افسانه هایی است که از قدیم الایام سینه به سینه نقل شده است تا امروز به دست ما رسیده است. ما نیز وظیفه داریم که این حکایت ها و داستان ها را به آیندگان منتقل کنیم. امروزه این حکایت های قدیمی در قالب قصه ها و کتاب های داستان در شکل های مختلفی مانند چاپی، الکترونیکی و صوتی متناسب با سلایق متفاوت به بازار عرضه شده است که شما والدین گرامی می توانید با مراجعه به وب سایت کتابچین کتاب های داستان کودکانه را متناسب با سن فرزندان تان دانلود نمایید.

با گسترش تکنولوژی و فناوری که سرعت کارها افزایش پیدا کرد اما باعث شد که انسان ها حوصله و وقت گذشته را نداشته باشند و اکثر مادران اغلب اوقات خود را خارج از منزل سپری کنند. کتاب های کاغذی و چاپی جای خود را به کتاب های الکترونیکی و صوتی دادند و کودکان دیگر قصه های شبانه مادر را نمی شنوند. کودکان مجبور هستند که به سراغ کتاب های صوتی بروند تا این نیاز خود را ارضاء کنند و لحظاتی خوش را برای خود ایجاد نمایند. داستان های کودکانه صوتی باعث می شود که ذهن انسان ها پرواز کند و به آن ها اعتماد به نفس را القاء نماید. کتاب قصه کودکانه صوتی از جمله کتاب هایی می باشد که برای کودکان نگارش شده است و مزایای خاص خود را نیز دارد که این مزایا عبارتند از:

-قابلیت شنیدن این کتاب ها در شرایط تاریکی و نبود نور.

-کاربردی و مفید بودن در زمینه کمک به بیماران، معلولین، کم توانان ذهنی و سالمندان.

-امکان حمل آسان و شنیدن آن در درون قطار، اتوبوس، ماشین و ...

-امکان گوش دادن به آن در هنگام انجام سایر فعالیت ها

-استفاده بهینه از فرصت های مرده و انجام کارها به صورت هم زمان

داستان کودکانه صوتی