ماندد بیشتر تولید کنندگان در سال 2015 هم سامسونگ یک پلتفرم جدید را که در تلویزیون های خود به کار برده بود معرفی و ارایه کرد. تلویزیون JUC8920 یک تلویزیون منحنی و خمیده است که در سایز 55 اینچ به بازار آمد.این تلویزیون از سری JU سامسونگ است  که سال ساخت ان 2015-2016 می باشد.

مدتی است که امکاناتی بر استاندارد های 4K UHD افزوده شده است.این تلویزیون یکی از بهترین انتخاب ها از نظر قیمت و کارایی است که دارای پایه ی UHD نیز هست.اگر بخواهیم این موضوع را طور دیگر بیان کنیم بدین معنی است که در مدل 55 اینچ 55JUC8920 نوع نقاط کوانتومی یا ویژگی HDR به کارگیری نشده است.

طراحی تلویزیون 55 اینچ JUC8920

شاید یکی از مهم ترین نکاتی که باید آن را بدانید این است که تلویزیون هوشمند JUC8920 عملا یک تلویزیون باریک نیست و این به دلیل منحنی بودن تلویزیون است و در واقع تلویزیون های منحنی فضای بیشتری را در اتاق اشغال می کنند، اما این موضوع اصلی نیست که می خواهیم به آن بپردازیم؛چیزی که قصد داریم به بحث درباره آن بپردازیم بدنه و شیشه آن است،بخصوص محل قرار گیری اسپیکر ها باید کاملا دارای ضخامت باشد.بسیاری شاید با شنیدن چنین ایراد هایی به فکر خریدن تلویزیون UHD  گران قیمت تری و یا قصد تحمل انعکاس نور از صفحه تلویزیون ال ای دی خود را داشته باشید. با تمام این تقاسیر جالب است بدانید این مدل قطر بیشتری نسبت به مدل های 2 یا 3 سال پیش خود دارد.

تلویزیون خمیده 55JUC8920 دارای طراحی زیبا و مدرنی است.در قاب این تلویزیون از یک نوع فلز باریک و تیره رنگ با لبه هایی مربعی شکل و تیز به کار برده شده است و همچنین در باقی قسمت های قاب از جنس نوعی پلاستیک مستحکم می باشند.

پورت ها و اتصالات ال ای دی 55 اینچ JUC8920

سمت چپ قسمت پشتی قابل تلویزیون، کلیه ی پورت ها مثل پورت ورودی صدا، تصویر، بلوتوث، USB  و ... نصب شده و قرار دارند. قسمت راست قاب نیز پورت اتصال کابل برق به منظور نصب راحت تلویزیون بر روی دیوار، به صورت 90 درجه (به سمت بیرون) قرار گرفته است.شما به آسانی می توانید با استفاده ازیک براکت دیواری این تلویزیون Samsung را روی دیوار نصب نمایید و به علت محل قرار گیری پورت ها شما به راحتی می توانید فلش و هارد و کابل های اج دی ام ای خود را نصب کنید.

شرکت سامسونگ برای اسانی کارخود به جای قرار گیری کابل های HDMI در پشت تلویزیون این کابل ها را به یک جعبه کانکتور انتقال داده تا از بابت اتصالات HDMI بسیار این کار راحت انجام شود.

همراه با جعبه کانکتور این تلویزیون سامسونگ 2 عدد کنترلر نیز ارایه داده است.یکی از این دو کنترلر برای ویژگی حرکتی  جدیدی است که سامسونگ آن را به تازگی معرفی کرده است.

تلویزیون 55 اینچ JUC8920 سامسونگ مانند یک آیینه تیره رنگ است و از نظر بازتابندگی سامسونگ چندان قوی عمل نکرده و صفحه این تلویزیون خاصیت بازتابندگی نور را دارد.از نظر منحنی بودن صفحه تلویزیون عمل بازتابندگی کاهش پیدا می کند و تا حدودی این مشکل را خنثی می کند اما با این حال مشتریان این کمپانی از سامسونگ انتظار دارند تا بیشتر بر روی مسیله بازتابندگی نور تمرکز کنند.

یک تلویزیون اسمارت SMART

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد تلویزیون سه بعدی JUC8920 یک تلویزیون اسمارت است که در اصل به تلویزیون های اسمارت هوشمند هم نیز گفته می شود و این یعنی داشتن یک سیستم عامل و اتصال به اینترنت برای کاربران.سیستم عامل ال ای دی 55 اینچ JUC8920 تایزن است.از قبل شاید برخی نام این سیستم عامل را شنیده باشند و سیستم عامل تایزن قبلا بر روی گوشی های موبایل به کار برده شده است.

سیستم عامل این ال ای دی خوش قیمت تایزن می باشد که شرکت سامسونگ در اصل سیتم عامل تایزن را با کارایی بالا در اختیار کابرانش بر روی این تلویزیون LED قرار می دهد و شما با چند دکمه به آسانی می توانید با این سیستم عامل کار کنید.تایزن به شما این امکان را  می دهد تا برای برنامه های مورد علاقه  خود و همچنین مرورگر ها و شبکه های مورد علاقتان میانبری در نظر بگیرید و یا میانبر های ایجاد شده را حذف یا بر آن افزون کنید.

یکی دیگر از نقاط قوت کار سامسونگ ایجاد امکانت جدید در این سیستم عامل است.سامسونگ با ارایه امکانات و برنامه های جدید توانسته است تا رضایت کاربران را به خوبی جلب نماید.

یکی از نقص های تایزن عدم حرکت میان برنامه های باز است.این موضوع بدین معنی است که شما قادر نیستید بین برنامه هایی که با آن ها کار می کنید عمل چرخشی انجام دهید و از چندین برنامه به شکل همزمان استفاده کنید.این نکته در سیستم عامل WebOS وجود دارد و یکی از امکانت خوبی است که ال جی از ان استفاده کرده است و آن را در اختیار کابرانش قرار داده است.

شاید یکی از بزرگرتین و بهترین ویژگی های این سیستم عامل قرار گرفتن آن در مرکز مدیریت تلویزیون است این موضوع بدین معنی است که از تمامی زوایا هر آنجه مربوط به واسط کاربری باشد قابل مدیریت است، تمامی منوهای سیستم عامل تلویزیون JUC8920 یک شکل هستند و این موضوع به کسانی که می خواهند با این تلویزیون کار کنند سرعت عمل و سهولت کار را ارایه می نماید و این موضوع نیز یک امتیاز مثبت است.

امکان استفاده از یک پردازشگر سریع تر مثل یک پردازشگر 4 هسته ای برای تایزن وجود دارد. البته این موضوع خیلی به تعداد هسته ها مربوط نیست و به نظر می رسد کارایی تایزن کمی کند شده است و این یعنی تایزن به خوبی با ان هماهنگ نشده و تایزن به خوبی بهینه سازی نشده است. موضوع کند بودن عملکرد تایزن در تلویزیون اسمارت JUC8920 توسط کارشناسان فروشگاه یکنام مورد بررسی قرار گرفت و از نظر سرعت تست شد و طبق نتایج می شود گفت عملکرد کند تایزن در این تلویزیون مانند یک شایعه است و از نظر سرعت تایزن در این تلویزیون به خوبی عمل کرده و توانسته نمره خوبی از بابت نتایج به دست آمده از سوی کارشناسان ما دریافت کند.

البته نقص هایی در سیستم عامل تلویزیون 55JUC8920 دیده شده است که باید توسط کمپانی سامسونگ برطرف شود که یکی ازین ایراد ها عدم به روز رسانی مکرر است. JUC8920این تلویزیون LED  به علت وجود جعبه کانکتور خود جزو تلویزیون هایی نیست که هر سال بتوان آن را آپدیت کرد و به روزرسنای بادی توسط برنامه های موجود در جعبه کانکتور آن انجام شود.

سامسونگ به همراه سیستم عامل تایزن خود یک مرورگر سریع و کارآمد نیز ارایه کرده که در کمترین زمان و با بهترین سرعت سایت ها و وب های مورد علاقه شما را به همراه تصاویر و فایل ها باز می نماید و از نظر بزرگنمایی  نیز سامسونگ در تلویزیون JUC8920 به خوبی عمل کرده است.

نقد و بررسی جعبه کانکتور تلویزیون 55JUC8920

قرار دادن پورت های HDMI در یک جعبه کانکتور ایده ای جالب توجه و بسیار خبو است اما تمامی پورت ها درون این جعبه قرار نگرفته و این موضوع کمی نقص ایجاد می کند.وجود این جعبه کانکتور از درهم پیچیدگی سیم کابل ها جلوگیری می کند و در هنگام نصب کار را برای کاربران آسان  می نماید.بسیاری از پورت ها در کناره تلویزیون ال ای دی شما قرار دارند.طبق آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت که تراشه پردازشگر شما هم درون همان جعبه کانکتور قرار دارد و این یعنی شما قادر نیستید هیچ تغییری برای به روزرسنای خود انجام دهید و این یعنی عدم ارتقای ال ای دی JUC8920 شما.

حتی ورودی آنتن نیز در قسمت پشت ال ای دی قرار دارد.در ساخت این جعبه کانکتور سامسونگ نتوانسته تا ایده آلی نسبی به وجود آورد و حتی سونی در ساخت جعبه X9 خود بهتر از طراحی سامسونگ برای کانکتور تلویزیون LED سامسونگ 55JUC8920 عمل کرده است.

کیفیت تصویر تلویزیون سه بعدی اسمارت JUC8920

در کل می توانیم بگوییم از نظر کیفیت تصویر این تلویزیون به خوبی عمل می کند و این موضوع از نظر انطباق و ترکیب رنگ ها در این تلویزیون توسط کارشناسان یکنام مورد بررسی قرار گرفته و توانسته نمره خوبی کسب کند و انطباق تصویر خوب و بالا با رقم 1000 هرتز یک امتیاز مثبت برای سامسونگ است. شاید تنها ایراد صفحه نمایش تلویزیون 55 اینچ JUC8920 بازتاب نور صفحه باشد.امیدواریم سامسونگ بتواند نقص های موجود در این تلویزیون را در تلویزوین های نسل آینده خود برطرف نماید اما تلویزیون JUC8920 به عنوان یک تلویزیون منحنی اسمارت خوش قیمت توانسته امکانات خوبی را در اختیار کاربرانش قرار دهد و آن را تا حدودی راضی نماید.قدرت صدای این تلویزیون هم نسبت به مدل های هم رده خود بهتر از و قدرت خروجی صدای تلویزیون JUC8920 40 وات است که توسط دو بلندگوی 20 واتی تولید می شود.